




|
|
Si masina romaneasca...
Desi principalul aspect al modelelor
testate este cel practic, nu il puteam neglija pe cel estetic. Imaginea
masinii tradeaza caracterul posesorului, intrucat suntem atrasi intai de
design si apoi de calitatile tehnice a automobilului.
Revista AutoExpert a realizat primul drive test cu Dacia Logan si
concurenta sa de pe piata romaneasca, primul drive test mai lung de 500
de kilometri. 2.000 km, 40 de orase tranzitate, toate formele de relief
si toate tipurile de carosabil si tipuri de trafic rutier, 16 oameni -
soferi sau pasageri-, 7 automobile in coloana pe soselele
Romaniei-astfel s-ar putea descrie in cateva cuvinte evenimentul
“Caravana AutoExpert - cu Dacia Logan prin tara”.
Frumos

Designul este foarte important si primul care se observa la o masina,
pentru foarte multi clienti fiind un criteriu esential care conteaza la
achizitionarea unei masini noi.
La acest capitol se remarca Fiat Albea care trebuia sa isi ia revansa
pentru comportamentul dinamic mai putin satisfacator. Linia laterala
fluida, cu forme elegante face ca portbagajul “lipit” la modelul
brazilian Palio sa para o continuare fireasca a caroseriei. Stopurile
sunt de asemena elegante, amintind de cele de la Punto Cabrio, si
practice, fiind impartite in doua bucati de usa portbagajului. Echilibru
este cuvantul ce caracterizeaza designul Albea. Nimic brutal, nimic in
plus sau in minus, totul fiind unde te astepti sa il gasesti, fie ca
vorbim de comenzi, materiale sau design pur si simplu.
Urmatorul, in clasamentul neoficial al designului exterior, este
Chevrolet Kalos, amprenta lui Giugiaro se face simtita, formele fiind
bine definite si clare. Forma este compacta, consolele scurte si
profilul inalt. Daca in privinta inaltimii si a formei generale Kalos se
incadreaza in tiparul clasei, consola spate scurta tradeaza faptul ca
modelul “american” a fost proiectat din start ca un sedan, spre
deosebire de Albea sau Clio Cymbol care au la baza modele hatch-back. Un
minus apare la designul partii din spate, care desi este frumos, este
mai putin practic decuparea mica a portbagajului oferind o idee despre
spatiul la fel de mic destinat bagajelor.
Mai putin
frumos

Despre Clio Symbol se poate aminti partea din spate, unde portbagajul
lipit aminteste de optiunea “stretch” din programele de grafica, care
alungeste o portiune dintr-un desen. Astfel, privit din lateral,
portbagajul pare extrudat din corpul masinii, linia laterala a acesteia
fiind intrerupta brusc de acesta.
In rest totul este OK, masina fiind un amestec de design occidental
(pana la usile din spate) si design oriental( partea din spate).
Stopurile au o forma practica, rolul lor fiind mai mult functional si
mai putin estetic.
Neutru

1. Logan: Design simplu, ieftin si, nu prea, ergonomic.
2. Clio Symbol: Ergonomie buna, comenzi intuitive si materiale
de calitate mai slaba decat cele de la fratele construit in Franta.
3. Fiat Albea: Materiale excelente calitativ,
cromatica placuta (negru-bej) si ergonomie foarte buna.
4. Kalos: Design modern si materiale de calitate, in special la plansa
de bord.
5. Accent: Comenzi dispuse ergonomic,
dar materialele utilizate sunt doar de calitate medie.
6. Solenza: Echipare satisfacatoare si cam atat.
Daca despre designul exterior al batranei Solenza nu prea mai sunt
lucruri noi de spus, la Logan lucrurile stau un pic altfel. Aici
imaginea de marca, initiata de Solenza, este accentuata de calandrul
generos dimensionat in centrul caruia se gaseste emblema Dacia, la fel
de generos dimensionata, flancat de doua faruri ce par mici, desi nu
prea sunt.
Stilul edge-design abordat ofera o imagine moderna si echilibrata,
aspectul practic primand celui estetic.
Designerii au trebuit sa tina cont de spatiul pentru pasageri si de cel
pentru bagaje, si apoi sa creeze o caroserie care sa “acopere” aceste
spatii. Parerile referitoare la designul Logan-ului sunt impartite, dar
facand o medie a acestora, rezultatul este pozitiv. Criticile aduse
partii din spate sunt eliminate de caracterul utilitar al portbagajului
enorm, degajarea generoasa a acestuia permitand un acces facil. De
asemenea stopurile dispuse pe inaltime creeaza senzatia unui spate mai
inalt decat este in realitate.
Despre Hyundai Accent sunt putine lucruri de zis. Tinand cont de
face-lifturile mai mult decat dese, la care apeleaza coreenii, acest
model se afiseaza a fi unul cuminte, spre banal, dar placut. Este o
berlina de clasa mica, cu un design uniform fara excentricitatile
prezente la modelele de clasa superioara. Surprind placut atat blocurile
optice fata, cat si cele spate, cu lampile de frana de forma rotunda,
care fac legatura cu celelalte modele din gama Hyundai.
Dosarul complet de test este disponibil in revista AutoExpert nr. 43 pe
care o gasiti la toate punctele de difuzare a presei din noiembrie 2004.
In acest dosar veti gasi date tehnice, echipamente disponibile,
masuratori complete (viteza maxima, acceleratia laterala maxima, cosum
mediu de combustibil), costurile de exploatare pana la 90.000 de km ,
inclusiv, precum si indicele financiar AutoExpert, toate grupate in
tabele explicite ce permit o comparatie facila a acestor date.
Mai multe fotografii din aceasta aventura "marca AutoExpert" se pot
vedea si descarca de pe site, sectiunea Divertisment/Wallpaper.
Evenimentul a beneficiat de parteneriatul emisiunii “AutoClub” (TVR),
sponsor principal fiind Texaco Lubricants Romania. |
|